Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

1 mars 2015

Marsbål

Ny månad redan! Min armhävningsutmaning i februari klarade jag utan att jag liksom riktigt behövde anstränga mig så mycket. Så jag tror mars ska få lite annat fokus.

MammaMage-appen ska få vakna till liv igen, eftersom jag kört rätt mycket "tung" magträning på sistone och behöver påminna mig själv att checka av att de inre magmusklerna hänger med, och träna dem lite extra. 

Jag håller så smått på att lära mig stå på händer, och DET kräver bålstyrka. Mina skuldror är såpass starka nu att jag kan börja öva, men varje pass (japp, jag har ett program för det) känns. Både i skuldror och rumpa (!).

En bit kvar till fritt handstående... Foto: M. Eklund

Ryggen ska också få vara i fokus (eftersom jag nån gång vill kunna göra chins, och eftersom den ju också är en viktig del av bålstyrkan). Så jag sätter som mål att regelbundet göra assisterade pullups med hjälp av vardagsrumsbordet. 

Mars är väl egentligen också den första vårmånaden, vilket borde innebära att löparskorna får se dagens ljus igen (här där skidpjäxor lätt konkurrerar ut löparskor), men jag har inga större illusioner om att knäna ska hålla för några längre rundor. Det får räknas som bonus isåfall. 

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida