Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

14 mars 2013

Tvärtemotträning

Det ska faktiskt bli ganska spännande att se hur mycket jag egentligen tappar på att träna så relativt lågintensivt som jag gör för tillfället. Efteråt alltså. När jag kan börja ta i på riktigt igen. Samtidigt som jag ser det som att allt som liknar träning och motion just nu är bra för kroppen och underlättar återhämtningen efteråt, och naturligtvis även den stundande förlossningen. Fortfarande tränar jag ungefär lika mycket i tid per vecka som jag gjorde innan, men det är ju inte alls på samma intensitet som jag vant mig vid de senaste åren.

För tillfället är träningen lite tvärtemot också. Det börjar bli fler och fler övningar som jag normalt gör på ett styrkepass på gymmet som börjar bli antingen svåra (för att magen tar emot) eller olämpliga (pga felbelastningsrisk etc) att göra på ett tag, så därför är det mer och mer av min styrketräning som görs hemma.

Min bästa träningsvän just nu. Foto: M. Eklund
Dagens styrka fick innehålla:

Biceps med exertube
Triceps med exertube
Woodchopper
Sittande sneda crunches (bra magövning från Föräldrafitness)
Låg rodd med exertube
Liggande sneda crunches (också från Föräldrafitness)
Hamstringsrehabstyrka (långt ord...)

Konditionsträningen (om man bortser från de dagliga promenaderna för att få frisk luft), som jag å andra sidan normalt gör med hemmet som utgångspunkt, görs numera mest på gymmet. På motionscykeln, i crosstrainern. Inte alltid så inspirerande, men bättre än inget. Och lite tvärtemot det som är det normala för mig.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida