Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

1 december 2012

Träningsjulkalender!

I gruppen Vägen till toppform på Facebook är jag just nu med i eventet Jävligt jobbig julkalender, på initiativ från Sara. Många har valt julkalendrar av typen "lappar i en burk" för att liksom bli överraskade vad dagens träning ska bli, men för mig funkar det inte just nu. Min kalender är därför förutbestämd hela vägen fram till jul och anpassad efter andra aktiviteter, tjänsteresor och faktiskt också min egen ork. Inte så säker på att den kommer bli Jävligt Jobbig, men just nu är syftet mer att känna mig lockad att göra något för att hålla kroppen igång och någorlunda i form, varje dag. Orkar och hinner jag mer, så finns nog chans att det blir mer också, framförallt av skidåkning, om vintern håller i sig.

Så här ser min egen träningsjulkalender ut:

Situationsanpassad julkalender :-) Foto: M. Eklund
Första december är ju idag, och dagens aktivitet är avklarad. På löpbandet förvisso, men ändock. Det är nästan -10 grader här och luftrören gillar inte riktigt att jogga i det, iallafall inte innan de fått vänja sig lite. Dessutom är det så himla isigt här eftersom kommunen inte verkar titta utanför C-ringen när de avgör var det ska plogas, och broddar finns ännu inte i min träningsgarderob. Men skön vinterpromenad till och från gymmet blev det, med glatt humör och rosiga frostnupna kinder som resultat. Bonus också att vi var nästan helt ensamma i gymmet, förutom farbrorn som alltid går omkring barfota.

Mer vinterluft i morgon!

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Ingmarie sa...

Is är bland det värsta som finns att springa på. Gör ont att trilla på också. :-(
Tycker du var smart som valde bandet. :-)

1 december 2012 kl. 23:48  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Jo, du talar väl av erfarenhet, stackars.
Man får välja andra uteaktiviteter helt enkelt :-) När det är is alltså.

3 december 2012 kl. 20:07  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida