Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

8 maj 2012

Högtflygande tankar och lite lästips

Jag älskar att flyga! Samtidigt som jag blir otroligt stressad av det. Eller, inte av själva flygandet men av allt runtomkring: Ta sig till flygplats i tillräckligt god tid. Hoppas tåget inte får spel som det får ibland. Köa för att checka in (även om jag tack och lov oftast kan ta business-kön på jobbresorna). Köa i säkerhetskontrollen (älskar Fast Track!). Köa vid gaten. Och så, puh, äntligen ner i flygstolen. Det är då det härliga börjar. Kanske en snabblur om jag är trött, flygstolar är som ett sömnpiller på mig. Om det är fint väder ute gillar jag att titta på utsikten. Se hur fjärran länder brer ut sig. Städer från ovan (Los Angeles är t ex den största stad jag nånsin sett, otroligt vidsträckt!)

Kustlinjen mellan San Diego och Los Angeles. Foto: M. Eklund
Titta på fluffiga moln som är som bomullstussar och som man vill hoppa omkring i likt Puckly och drömfåren i Doktor Snuggles... Sola sig i det eviga solskenet. Se bra filmer som man aldrig hinner se annars. Ta sig tid att somna ifrån bra filmer...

Öken och bergskedjor öster om Los Angeles. Foto: M. Eklund
 
Stor motor... Foto: M. Eklund
Smarta baklängesstolar som går att göra om till säng. Foto: M. Eklund
Jag läser ofta mycket på flyget också, det är sån lyx jag aldrig tar mig tid med hemma. Köpte med mig lite amerikansk träningslektyr på vägen hem den här gången. Amerikanska Runner's World, som är mycket bättre än den svenska, som jag nuförtiden tycker mest känns som en dålig översättning av ytliga kommersiella reportage. Amerikanska versionen innehöll mer djupgående reportage, var i alllafall min känsla. Och så kan man ju läsa att fartlek tydligen är ett internationellt begrepp!

Foto: M. Eklund
Foto: M. Eklund

YogaJournal var också en positiv överraskning. Många bra övningar som jag nog ska ta till mig, och inspirerande med nya infallsvinklar om inte annat!

Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger Malin Göranson sa...

Verkligen? Fartlek? Med tanke på vad "fart" betyder på engelska så fick jag läsa det några gånger.... Men roligt!

9 maj 2012 kl. 22:29  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida